Proje etkinlikleri kapsamında öğrencilerimiz:
1. Postermywall aracını kullanarak proje logo ve posterleri tasarladılar:
2. e-Güvenlik Etkinlikleri Öğrencilerimize önce güvenli internetin ne olduğunu anlatıldı.
3. Eba'dan seviyelerine uygun Güvenli İnternet konulu kısa filmler izlettirildi.
4. Veliler konu ile ilgili bilgisayar öğretmenimizin de katılımı ile bilgilendirildi.
5. Öğrencilere Güvenli İnternet ile ilgili bilgisayarsız kodlama çalışması yaptırıldı.
6. Öğrenciler Güvenli İnternet Günü boyama çalışması yaptı.
7. Öğrenciler Güvenli İnternet panosu hazırladılar.
8. Öğrenciler ile birlikte Güvenli İnternet logo çalışması yapıldı.
WELCOME/PROJEYE GİRİŞ
HAZIRLIK
Projenin başlangıç etkinliği olarak öğrencilere proje tanıtıldı. Projede neler yapılacağı anlatıldı.
eSAFETY ACTIVITES / GÜVENLİ İNTERNET GÜNÜ ETKİNLİKLERİ
Güvenlik Etkinlikleri
Öğrencilerimize önce güvenli internetin ne olduğunu anlatıldı. Eba'dan seviyelerine uygun Güvenli İnternet konulu kısa filmler izlettirildi.
Veliler konu ile ilgili bilgisayar öğretmenimizin de katılımı ile bilgilendirildi.
Öğrencilere Güvenli İnternet ile ilgili bilgisayarsız kodlama çalışması yaptırıldı.
Öğrenciler Güvenli İnternet Günü boyama çalışması yaptı.
Öğrenciler Güvenli İnternet panosu hazırladılar.
Öğrenciler ile birlikte Güvenli İnternet logo çalışması yapıldı.
Web2.0 araçlarından Flixpress kullanılarak Güvenli İnternet ile ilgili intro hazırlandı.
About me/Benim Hakkımda:
Proje başlangıcında kendimi tanıtıp bu proje ile ilgili duygu, düşünce ve beklentilerimin olduğu kısa bir yazı hazırladım. Bu çalışma ile proje ortaklarının birbirini tanımaları sağlanmış oldu.
Schools/Okul Tanıtımı:
Projenin ilk bölümünde öğrenciler ile birlikte hazırladığımız slayt ile okulumuzu tanıttık.
Logo ve Poster Çalışmaları:
Öğrenciler projenin logo ve poster tasarımlarını yaptılar. Web 2.0 araçlarından WorArt ile logo, Canva ile poster hazırladılar.
Logos of the project/Logo Çalışması
Öğrencilerin hazırladığı proje logosu çalışması:
Posters of the project/Poster Çalışması
Christmas Card Exchange/Yeni Yıl Kartı Değişimi
Öğrenciler belirlenen proje ortağı okulun öğrencilerine yeni yıl kutlama kartları hazırlayıp posta ile gönderdiler.
Yeni yıl kartı hazırlama sürecinde önce hazırlayacakları kartın nasıl olacağına karar verdiler. Kartları hazırlayıp yeni yıl mesajlarını yazdılar.
MODULE 2: PEGS TIME / MANDAL ZAMANI
Teachers' Materials With Pegs/Öğretmen Mandal Etkinliği:
Türkçe dersi alfabetik sıralama konusu ile ilgili pekiştirme çalışmaları kapsamında oyun kartları hazırladım.
Alfabetik sıralama pekiştirme etkinliğinde öğrenciler hazırladığım kartlara numaralandırılmış mandalları kelimenin alfabetik sırasına uygun olarak taktılar. En çok kartı mandalları doğru şekilde takarak tamamlayan öğrenci yarışmayı kazanmış oldu. Bu etkinlikle öğrenciler hem eğlendiler hem yarıştılar hem de bilgilerini pekiştirmiş oldular.
Students' Materials With Pegs/Öğrenci Mandal Etkinliği
Öğrencilerimiz Matematik dersi iki basamaklı doğal sayılarda Basamak değerleri konusunu mandal etkinlikleri ile işlediler.
Öğrenciler renkli kartonları yuvarlak şekilde kesip içlerine iki basamaklı doğal sayıları yazdılar. Bu rakam kartlarını plastik tabakların ortasına yapıştırdılar. Küçük yuvarlak kartonların içine de on ve bir yazıp mandallara yapıştırdılar. Hazırladıkları tabaklardaki iki basamaklı sayıların onlar basamağı kadar onluk mandalını tabağın sol tarafına; birlik kadar mandalı da tabağın sağ tarafına taktılar. Bu etkinlik ile sayıların basamak değerleri konusunu pekiştirdiler.
MODULE 3: STRAWS TIME/PİPET ZAMANI
Teachers' Activity / Öğretmen Pipet Etkinliği
Öğretmen pipet etkinliği çerçevesinde Matematik dersi Geometrik cisimler konusu kapsamında pipetler ile prizmalar hazırlayarak bu prizmalar üzerinde kenar ve köşeleri gösterdik.
Students' Activity / Öğrenci Pipet Etkinliği
Öğrencilerim Görsel Sanatlar dersinde pipetler ile çiçek yaptılar.
Pipetleri iki tanesini küçük parçalar halinde makasla kestiler. Bu parçaları renkli fon kartonunun üzerine çizdikleri küçük dairenin etrafına yapıştırdılar. Pipetlerden birini alta yapıştırarak çiçeğin sapını oluşturdular. Ortadan iki parçaya ayırdıkları pipetleri sapın iki tarafına yapıştırarak yaprağı oluşturdular. Çiçeğin ortasındaki boşluğu pon pon ile doldurdular.
Teachers' Activity / Öğretmen Kağıt Bardak Etkinliği:
Öğretmen kağıt bardak etkinliği çerçevesinde Matematik dersi Doğal Sayılarda Bölme İşlemi konusu kapsamında öğrencilere kağıt bardaklar ile bölme işleminin eşit paylaştırma olduğu anlatıldı.
Kağıt bardaklar ile hazırlamış olduğum bu etkinlik ile bölme işlemini öğrencilere somutlaştırarak anlattım. Bir meslektaşımın sosyal medyada paylaşmış olduğu bu etkinliği sınıfıma uyarlayarak bölme işlemine eğlenceli bir başlangıç yapmış olduk. Bu etkinlikte boncuklar kurulan basit problemde belirtilen şekilde bardaklara eşit olarak paylaştırılıyor ve sonuç somut bir şekilde görülüyor. Daha sonra da işlem kurularak çözülüyor. Etkinlik önce tarafımdan yapılarak konu anlatıldı daha sonra öğrencilere yaptırılarak konunun pekiştirilmesi sağlandı.
Students' Activity / Öğrenci Kağıt Bardak Etkinliği
Öğrenciler kağıt bardaklar ile istedikleri dersler ile ilgili değişik etkinlikler hazırladılar.
Hazırladıkları etkinlikleri ilgili derslerde arkadaşları ile paylaştılar, oynadılar.
Teachers' Activity / Öğretmen Dil Basacağı Etkinliği
Öğretmen dil basacağı etkinliği çerçevesinde Türkçe dersi kelimelerin doğru yazımı konusu ile ilgili bir etkinlik hazırladım. Bu etkinlik ile öğrencilerin kelimelerin doğru yanlış yazılımlarını fark etmelerini amaçladım.
Öncelikle üzerinde belirlediğim kelimenin doğru veya yanlış yazıldığı küçük kartlar hazırladım. Bu kartları dil basacaklarına yapıştırdım. Mukavvanın üzerine konunun başlığını yazdım. Başlığın altına iki kağıt bardak yapıştırdım. Bu bardaklardan birine doğru kelimelerin yazıldığı dil basacaklarını diğer bardağa da kelimenin yanlış yazıldığı dil basacağını koyduk. Böylece kelimenin doğru ve yanlış yazılımlarının farkına varmalarını ve ayırımını yapmalarını sağlamış olduk. Etkinlik daha sonra öğrencilere de yaptırıldı.
Students' Activity / Öğrenci Dil Basacağı Etkinliği
Öğrencilerin kitap okumaya isteklerini ve alışkanlıklarını arttırmak; kitap okurken kaldıkları sayfaları kaybetmelerini engellemek amacı ile dil basacaklarından kendi ayraçlarını hazırlamaları istendi.
Öğrenciler seçtikleri malzemelerle hayal güçlerini de kullanarak dil basacaklarını süslediler ve kendi kitap ayraçlarını hazırladılar.